Navigate / search

Maxima rullē

Šodien nejaušības dēļ nācās iemaldīties kādā Maximas veikaliņā. Parasti šīm bodēm eju apkārt ar līkumu, bet kā vēsta tautas paruna: “Bada laikā velns mušas ēdot”. Man mušas nebija vajadzīgas, bet bija ideja iepirkt kādu keksu, ko nolocīt pusdienās uzdzerot pa virsu kapiju. Iegājis bodē neilgi meklējot netālu no dzērienu stenda keksu atrdu un devos uz kasi. Izstāvējis nelielu rindu, samaksāju naudiņu paņemu čeku un tad iekšējā aritmometra mudināts attopos, ka mani ir apšņākuši (apkrāpuši) par veseliem 30%. Paskatos uz keksiem jā šamajam virsū cena 2.09 LVL a man čekā pretī smaida 2.80 LVL.

Nav jau nekas daudz, bet principa pēc eju atpakaļ pie kases kačāt pravas. Kasiere saka viņa neko nezinot, izsauc kaut kādu galveno kasieri, šamā apgalvo, ka preces cena esot nomainīta sistēmā, bet uz preces jaunā nav uzlīmēta un viņa tur neko nevarot darīt, jo esot svētdiena. Man gan gribējās uz šo repliku atbildēt, izmantojot Apustuļu darbos 13. nodaļas 10. panta citātu (“Ak tu velna bērns, visas viltības un blēdības pilns, visas taisnības ienaidnieks, vai tu nemitēsies sagrozīt Tā Kunga taisnos ceļus? ” )un par svētdienu Lūkas evanģēlija 14. nodaļas 5. pantu (“Kurš no jums, ja viņa dēls vai vērsis sabata dienā iekritīs akā, to tūliņ neizvilks?”), bet noturējos un pateicu, ka man kā patērētājam šādas lietas īpaši neinteresē un, ka man ir tiesības zināt preces patieso cenu pirms maksāšanas. Protama lieta, ka nekas jau no tā nemainījās, bet man kā bijušam auditoram radās jautājumi:

Kā uzņēmums garantē, ka informāciju cenu sistēmā nenomaina patvaļīgi?
Kas nosaka cenu maiņu svētdienā?
Kādi likumi šajā gadījumā tiek pārkāpti un kādas saistības pret valsti rastos uzņēmumam kontroles gadījumā, kurā šādas preces cenu un kases cenu neatbilstības tiktu atklātas?
Centi Ūbele kāpēc tu viņus nevaktē, esi daļā – par visu padomāts?

PS. Domājams, ka uz Maximu kādu gadu atkal neiešu.

Comments

neitrano
Reply

Pat Maximā nevienam nav nolūku apčakarēt tevi. Samaksā tos 30%, nu neesi tu pensionāre, kurai jāskaita katrs santīms. Un nākamreiz ej uz Stockmann vai mc2, šie veikali ir rādīti tieši tev!

asmo
Reply

Tā jau ir pārsvarā iepērkos Stockmann 🙂 Bet ticu, ka tā nav shēma, lai apkāstu mani un tikai mani, bet runa jau ir par uzņēmuma riskiem, es piemēram redzu, kontorļu trūkumu, kas var radīt iniciatīvu veikt šādas darbības jau apzināti.

Mārcis Balodis
Reply

Tā ir apzināta Maximas politika nu jau vairāku gadu garumā. Uz preces viena cena, pie kases cita. Ne tu pirmais kuru tā apšņāc.
Teksts par svētdienu, labi pārdomātas atmazkas! 🙂 Next time zvani uz PTAC.

guntidk
Reply

Bāc! 😀 Par to “svētdienu” norēcos. Šitādu ‘atmazku” nākas dzirdēt pirmo reizi! 😀

Gints
Reply

Vai tad nebija kaut kāds tur likums/noteikums, ka cenai kasē jābūt tādai pašai kā šiltē un par to var vismaz mazliet norauties? Un žēl tomēr, ka nepateici tos citātus 😀

Aleksejs
Reply

Nu… Maxima un Rimi, ja sen ir atzinuši, ka problēma ar tam cenu zīmēm ir. Par laimi vismaz Rimi, godīgi atgriež starpību starp cenu zīmē minēto vērtību un vertību, kas atspoguļojas čekā.

Maxima it kā jau ar to praktizē, bet pārbaudīt nav nācies.

aija
Reply

Asmo, man laikam Maxima atdeva to tavu starpību. pirku granātābolus par 1.67Ls kg, bet šamie vairāk par 0.45Ls par kg pie kases nepaprasīja, bet ar saldo krējumu sanāca tāpat kā ar tavu keksu.

baltais runcis
Reply

Es vairāk sliektos par labu domai, ka cenu atšķirības ir pašu cenu licēju rokās. Tā teikt- ne pārāk godīgs veids kā nopelnīt sev prēmiju.

maija
Reply

īstenībā ar cenu starpībām sev prēmiju nenopelnīsi, jo kasieris, noskanējot preci, var tikai paņemt to cenu, ko piedāvā masterdata, kas tiek ievadīta centralizēti un ko veikals mainīt nevar.

Leave a Reply to GintsCancel reply

name*

email* (not published)

website