Februāra grāmatas
Februāris grāmatu iegādes ziņā man padevies visnotaļ brangs – veselas 23. Bet nav jau arī par ko daudz brīnīties, Zvaigznes veikalos bija lielās atlaides, pēc tam Grāmatu izstāde 2016. Tā kā ir vien likumsakarīgi, ka iegādāto grāmatu skaits gandrīz sasniedz mēneša dienu skaitu. Bet nu par katru pēc kārtas.
Cod: A Biography of the Fish that Changed the World by Mark Kurlansky – šo grāmatu es esmu vēlējies nopirkt vismaz desmit gadus. Mencas mani vienmēr ir interesējušas, sevišķi ņemot vērā to, ka uz šo grāmatu es esmu sastapis daudz atsauces citās grāmatās. Beidzot es viņu tīri nejauši ieraudzīju Jāņa Rozes grāmatnīcā par nieka cenu. Nācās vien pirkt viņu nost.
The Warded Man (The Demon Cycle #1) by Peter V. Brett – Dēmonu cikla pirkšana vai nepirkšana bija mana šī gada sākuma apsēstība. Es daudz laika patērēju domājot, ar kādiem vākiem vai varbūt elektroniski, beigās paņēmu elektroniski visas, kas ciklā bija iznākušas.
The Desert Spear (The Demon Cycle #2) by Peter V. Brett – Man dikti patika ideja par korelingiem, kas naktī parādās un mēģina noķert visus cilvēkus, kas nav paslēpušies aiz aizsargzīmēm. Rodas jautājums, kā tad viņi vispār tos gadu simtus ir pārdzīvojuši, kā atklājuši aizsargzīmes.
The Daylight War (The Demon Cycle #3) by Peter V. Brett – vienīgais mīnuss ir tas, ka ar katru nākamo sērijas grāmatu lapaspušu apjoms pieaug, autors nemaz neprot sevi ierobežot. Pirmo esmu jau izlasījis, un tā bija laba. Otrās lasīšana iestiepās gandrīz divas nedēļas.
The Skull Throne (The Demon Cycle #4) by Peter V. Brett – ja autors tik daudz laika veltīs tam, kas kuram patīk un kurš pret kuru neizjūt pretmīlestību, tad visa viņa labā ideja pārvērtīsies par Blaumaņa lugas atblāzmu.
Zelta dēls (Red Rising #2) by Pīrss Brauns – izdevniecība Prometejs atkal ir iepriecinājusi lasītājus ar aizraujošu fantastiku. Izlasās vienā paņēmienā. Derovs reāli valda ne tikai uz Marsa, bet visā Saules sistēmā. Vispār valdītu, ja prastu izvēlēties pareizos draugus. Nopirku Grāmatu izstādē.
Cilvēks bez valsts by Kurt Vonnegut – turpinu savu Vonnegūta grāmatu kolekcionēšanu. Šo sameklēju ibook.lv. Tagad būs jāmet miers uz kādu pusgadu, jāļauj grāmattirgotāju krājumiem atjaunoties un tad, iespējams, varēšu savu kolekciju pabeigt.
Vēja vārds (The Kingkiller Chronicle #1) by Patrick Rothfuss – šo nopirku, jo beidzot biju viņai sagaidījis atlaidi Zvaigznes akcijā. Tā kā grāmata ir lasīta jau sen un angļu valodā, tad lielas vajadzības nebija, taču viņa ir tik laba, ka būtu jauki dabūt sev latviešu versiju.
Vieda vīra bailes (The Kingkiller Chronicle #2) by Patrick Rothfuss – tas pats, kas iepriekšējai, tagad vēl jāsagaida, kad cienījamais autors sasparosies uz nākamās grāmatas izdošanu.
Pēdējā vēlēšanās (The Witcher #1) by Andžejs Sapovskis – šo grāmatu es dabūju no izdevniecības Zvaigzne ABC pret godīgu atsauksmi. Man jau kā Ragaņa fanam dikti patika, smuki iztulkota, lasās raiti, un ļoti ceru, ka arī pārējās Ragaņa sērijas grāmatas neliks sevi ilgi gaidīt.
Тайны ордена (Девятый #6) by Артём Каменистый – kas tas būtu par mēnesi, ja es nebūtu paņēmis smadzeņu košļeni. Šis ir vienas garas sērijas noslēdzošais darbs, tajā kopš trešās grāmatas, nekas nopietns vairs nenotika, autors stiepa gumiju līdz ārprātam, bet lasīt tik un tā bija interesanti. Šo izlasot pārsteigumu nebija, visus noslēpumus lasītājs uzzināja no padsmit lapaspušu gara monologa, kurš izklausījās nepārliecinoši.
Rat Queens, Vol. 1: Sass & Sorcery (Rat Queens #1-5) by Kurtis J. Wiebe – kaut kur biju dzirdējis, ka šis komikss esot viens no labākajiem, kāds patlaban sastopams. Izlasīju ir tīri labs, feministisks, algotnes, brīvā mīlestība, monstri un konspirācijas.
Rat Queens, Vol. 2: The Far Reaching Tentacles of N’rygoth (Rat Queens #6-10) by Kurtis J. Wiebe – Izlasot pirmo, man vajadzēja otro. Kad dabūju otro, tad nolēmu to atlikt vēlākam laikam, nebaltām dienām.
Okeāns ielas galā by Neil Gaiman – vēl viena sen izlasīta grāmata, kuru nolēmu dabūt arī latviešu valodā, ja nu kādreiz gribēsies pārlasīt. Geimens kā autors man dikti patīk. Bet patiks vēl vairāk, kad no viņa sagaidīšu Amerikāņu dievus II.
Atmodas eiforija un atmošanās paģiras, 2. daļa by Igors Vārpa – kaut kad sen atpakaļ izlasīju pirmo daļu, otro biju palaidis garām. Nu nāksies atrast laiku, lai savu kļūdu uzlabotu. Šo arī nopirku Zvaigznes noliktavu tīrīšanā.
Tagad sekos Grāmatu izstāde 2016 iepirktās grāmatas.
Mātes piens (“Mēs. Latvija, XX gadsimts” #9) by Nora Ikstena – par šo grāmatu esmu lasījis tik daudz labas atsauksmes, ka pirku vien nost. Ir veselīgi izlasīt izslavētos latviešu autoru jaunos darbus, lai būtu lietas kursā.
Svina garša (“Mēs. Latvija, XX gadsimts” #4) by Māris Bērziņš – arī šo man pāris cilvēki ir rekomendējuši, un es viņu gaumei uzticos, nāksies vien izlasīt arī pašam. Kas zina, varbūt sakrāšu un izlasīšu arī visu sēriju “Mēs. Latvija, XX gadsimts”.
Meitene ar pūķa tetovējumu (Millennium Trilogy #1) by Stieg Larsson – reizēm gadās, ka ielec vilcienā gadus septiņus par vēlu. Bet labāk ielēkt nekā neielēkt. Pret Lārsona daiļradi man bija ne ar ko nepamatota skepse. Sak, ko var gribēt no zviedru komunista. Šo jau esmu paspējis izlasīt, kvalitatīvs trilleris, kas apkopo žanra labākās īpašības un skandināvu piesitiens, klusās mazpilsētas un vardarbība pret sievietēm. Neteikšu, ka galvenā varone mani īpaši aizķēra, bet bija interesanti.
Meitene, kas spēlējās ar uguni (Millennium Trilogy #2) by Stieg Larsson – ja jau pērk vienu, tad jāņem arī pārējās, cena bija ļoti pievilcīga, tādēļ padevos.
Meitene, kas izpostīja sirseņu pūzni (Millennium Trilogy #3) by Stieg Larsson – šogad izdos šīs sērijas ceturto grāmatu arī latviski. Domāju, ka lasīšu, daži grāmatblogeri to jau ir paspējuši izdarīt. Šad tad jau vajag dzīvē arī kādu trillerīti. Mani pat nesatrauc, ka ceturto grāmatu neraksta Lārsons. Viņa stils ir visnotaļ viegli replicējams, tādēļ problēmām nevajadzētu rasties.
The Steampunk Bible by Jeff VanderMeer – vispār jau es esmu pašpasludināts stīmpanka guru, bet patiesībā man ar teorētiskajām zināšanām ir visnotaļ paknapi. Ar šo grāmatu grasos aizlāpīt robus šajā tēmā un sasistematizēt jau esošās zināšanas.
Spirta jūra by Raimo Pullats – kas būtu pasaule bez spirta? Šīs grāmatas cena izstādē bija sasniegusi man pieņemamu līmeni – veselus piecus eiro. Nav jau tā, ka es būtu skopulis, taču pastāv liels risks, ka es grāmatu nekad neizlasīšu, un tad tērēt daudz nav prāta darbs.
Vijole Latvijas mūzikas kultūras vēsturiskajā attīstībā by Inese Žune – nu vijoles man ir patikušas vienmēr, tādēļ nevarēju atturēt sevi no šīs šauri specializētās grāmatas iegādes.