Navigate / search

Myth-Taken Identity (Myth Adventures #15) by Robert Lynn Asprin, Jody Lynn Nye

Myth-Taken Identity

Mīta sērijas piecpadsmitā grāmata; šogad esmu atspēries šo sēriju pabeigt. Laika vēl ir diezgan, lai tas notiktu bez piespiešanās, un arī uz jauno grāmatas līdzautori es lieku lielas cerības.

Kādu dienu pie Āza mājas ierodas parādu piedzinēji. Izrādās, ka Skīvs ir iepircies lielveikalā ar viltotu kredītkarti, kura izrādījusies bez seguma. Veikalnieki ir nolēmuši piedzīt simtiem tūkstošu zelta gabalu lielo parādu. Āzam gribot negribot ir jāķeras klāt šīs lietas atrisināšanai. Viņam ir aizdomas, ka Skīvs nemaz nav vaininieks, bet īstais vaininieks tikai izmanto Stīva izskatu.

Skīva šajā grāmatā nav (viņu ir daudz, bet tie ir dubultnieki), viss stāstījums notiek no Āza skatu punkta. Viņš organizē komandu, kuras uzdevums ir atrast Mall dimensijā ļaundari. Šis ļaundaris taču tēlo Skīvu un maitā reputāciju. Āzam šī ir personīga lieta, un viņš uzskata, ka Skīvu te labāk iekšā nejaukt.

Grāmata ir par iepirkšanos, atlaidēm, pircēju aptaujām un kredītkartēm. Kā jau ierasts autori ir paņēmuši kādu mūsu zemes problēmu un uzpūtuši to savā stāstā neiedomājamos apjomos. Kas notiktu, ja aizpildot anketu klienta lojalitātes kartei ar tavu izpausto informāciju pietiktu, lai tevi varētu nokopēt? Un pēc tam izmantojot šo tavu kopiju izsūkt tevi sausu, gan no naudas, gan no personības.  Dimensijā, kurā valda maģija tas nav nekas neiespējams. Neuzmanīgi atbildi par savu mīļāko krāsu un viss, tu jau esi zombijs, kura dzīves mērķis ir iepirkšanās.  Mūsu pasaulē tas saucas personalizēts piedāvājums, no kura ir grūti atteikties.

Grāmata ir iestiepta, kādas sešdesmit lapaspuses par daudz. Apjoma dēļ Āzam nācās kāpt uz viena un tā paša grābekļa vairākas reizes. Bija jāpiever acis uz acīmredzamo, citādi viss būtu atrisinājies ļoti ātri. Otra grāmatas problēma  – tā ir piecpadsmitā sērijā, un neko būtiski jaunu šajā daudzdimensiju pasaulē autori vairs nespēj ienest.

Bet labās lietas ir – Master Card – vienkārši izcils artefakts, kurš dod spēku ne tikai tiešā, bet arī pārnestā nozīmē. Neveiksminieks apkopējs, kurš grib kļūt par lielu burvi. Tik mērķtiecīgu ļauno tēlu reti gadās sastapt. Jā, viņam pietrūkst organizatora spējas un prāta, bet viņam ir skaidri mērķi. Un Victoria’s Secret patiesībā ir Masha’s Secret spinofs mūsu dimensijā.

Grāmatai lieku 6 no 10 ballēm. Lasās joprojām ātri, humoriņš vietām ir pat smieklīgs, un iepirkšanās slimība attēlota ļoti labi. Cerēšu, ka nākamās grāmatas saglabās vismaz šādu pašu līmeni. Lasīt gan ieteiktu tikai cilvēkiem, kas izlasījuši iepriekšējās.

Leave a comment

name*

email* (not published)

website